torsdag 1 februari 2007

Datorer

Så händer det som inte får hända. Den relativt nya bärbara datorn jag investerat i, havererar. Aj, timmar i telefon med support för att konstatera att det förmodligen är hårdvaran.

Plösligen känner man hur beroende man är av sin kära vän. Hur ska jag klara mig utan i flera dagar när den repareras? Har jag verkligen sparat alla filer, eller kan något vara glömt? All musik jag spenderat timmar på att ladda in osv.osv.

Som tur är har jag kvar min gamla "Bettan",datorn barnen fått och som knastrar i hårdisken när den jobbar (för att inte tala om fläkten som ekar i hela huset). Jag kan med ett stor lugn konstatera att eftersom datorn var ny har jag inte haft möjlighet att samla på mig så mycket, utan allt som behövs sparas ryms i min mp3 spelare.

Jag måste bara citera Bodil Jönsson"Ting tar tid..."

Godnatt och ha sköna datorfria drömmar.

Inga kommentarer: