måndag 5 februari 2007

Äntligen måndag

Äntligen måndag, så man får ta tag i sitt datorproblem. Helgen gick åt för att bearbeta förlusten av datorn och alla program som man måste återinstallera. Efter endast 16 minuters väntetid, på att få tag i en tekniker, får jag veta att systemåterställning måsta göras innan datorn får åka till farbror doktorn. Denna återställning går till på följande sätt, starta om datorn och under tiden tryck ner F11 tangenten med 2 sekunders mellanrum.Tekniken säger "du kan börja trycka direkt".

Där sitter man med en främmande man i telefon och trycker på en tangent på sin dator, tystand uppstår, ett och annat flås kan höras. Du utbrister jag "detta känns ju inte så intelligent!"

Det blir helt tyst i luren, Kenneth tekniker tycket inte att man skämtar om sånt. Jag försöker släta över min fadäs och säger "det här hade man ju aldrig själv listat ut:)!"
Då svarar Kenneth "det står i början varje gång du startar din dator". VA!, tänker jag, är det det som fladdrar förbi i en hundradelssekund innan Windows loggan syns??

Jag känner att jag fortfarande inte gottgjort min dåliga skämt så jag bjuder på mig själv och menar att det kanske är ren tur att jag inte känner till "F11, trycka med 2 sekunders intervaller, vid omstart" funktionen. Ja menar, "vad kan jag liksom?"

Kenneth nöjer sig med detta och nu är PC Recovery i full gång. Jag får några övertydliga, pedagogiska direktiv och under tiden hinner jag skriva detta, i min blogg.

Inga kommentarer: