onsdag 8 oktober 2008

Ibland blir det tungt

Jag känner att jag jobbar med saker som är otydliga och lite "före sin tid". Jag får ofta "förklara" vad jag gör och varför, det är inte självklart, för många. Eftersom jag älska det jag gör kan jag prata hur länga som helst, om mitt uppdrag, men man ser att den som står mitt emot tappar tråden efter två meningar.

Hur ska man då berätta att man jobbar med människor som finns i grupper och som ska trivas bättre och därmed prestera bättre?

Hur beskriver man att man jobbar med människor och tillsammans med dem försöker hitta deras styrkor och deras kompetens så att det används på bästa sätt?

Hur beskriver man att ett bra resultat är ett bra kvitto på att det man gör/driver/producerar är rätt och att man ibland behöver revidera detta på att kontroversiellt sätt?

Hur beskriver man att kaos och oordning, i en grupp, är något man själv skapat, och ganska snabbt kan ändra på, med lite hjälp?

Vi har ett bra företagsklimat i Sverige och vi går in i nya företagsutmaningar och en av dessa är att känna sitt företag och sin omvärld för att vara rustad, strategiskt. Man måsta köra lite finlir och finslipa sin kompetens. Allt detta hjälper jag till med.


 

Jag beskriver allt ovan som kompetensstrateg = jobbar med företags kompetens, strategiskt.

Inga kommentarer: